Thursday, July 18, 2013

when he

Assalamualaikum..

Salam puasa! Puasa ni, semoga diberi keberkatan. InsyaAllah.. :)

Tajuk entry kat atas is the first thing came out on my mind this morning. Since, sejak memenjak ni, banyak betul kata yang keluar berbaur kecomelan. ihik3..

Daripada siapa? Jeng jeng jeng.. haha.. :P

Semalam, duk depan cermin. Tengok kesan luka kes pakai kerongsang yang MEMANG DAH BIASA PAKAI, tapi baru perasan terluka kat leher. Adik lelaki nampak, tanya. Kenapa kak? Terangkan. Dia membebel...

"..Itula.. sape suruh pakai kerongsang camtu. Pakai tudung jangan la ketat sangat.."
When he talk

Malam hari, abang guna kereta aku. Pergi mana ntah. Esoknya, nak ke tempat kerja. Tengok dalam kereta siap dah ada perfume (bukan sebab kereta berbau ya. Sebab perfume aku jatuh celah kereta), selipar dan buku-buku bersepah- tersusun rapi. Pelik.

"Aku: Acik, mu amik perfume kereta mu isi dalam kereta akak? Susun buku sekali?.."
"Acik: Hooo.."
When he concern

Bulan puasa pulak, hari hari fikir nak masak apa. Apa yang terlintas, itula yang dimasak. Satu hari, masak sambal kentang ikan bilis, kerabu mangga, kailan ikan masin dan udang masak merah.

"Mak: akak, acik tambah nasi.. Amin pon tambah kerabu tu.."
"Aku: Wuuuuuu~~ ok, faham.."
When he show

Hari weekend, abang aku akan tenung kereta. Bukak kereta. Belek sana sini. Mekanik la katakan. Aku biarkan aja. Esoknya, stereng kereta rasa meleket, dinding kereta ada kesan minyak. Apahal?

"..Ecah, aku da isikan minyak, pamkan tayar pancit. Kereta kalau lampu H menyala tengah drive. Berhenti tepi jalan. Call aku.."
When he care

Pagi tadi, aku tengah siap cermin kiri, abang aku cermin kanan. Dua dua lagak bekerjaya lah sangat! Abang keluar panas enjin kereta dia, aku kereta aku. Dia bukakan pintu pagar, aku tutup. Rutin. Tengah siap, tiba tiba...

"Acik: Cah, semalam aku ada jumpa sorang awek. Comel giler. Takot plak aku tengok.."
"Aku: Ahah!!! Siapa nama? ada fb x? org mana? camne bley kenal?.." (Aku yang over)
"Acik: Member kenalkan. Wani. Semalam dia call. Org kelantan.."
"Aku: Ok, acik. ON!!!.."
When he express


Itu adik dan abang aku. Diorang susah cakap. Tapi senang tunjuk. Lelaki memang macam tu ke? Ok, tiba tiba..





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...