Thursday, December 29, 2011

lets du'a... :)

Assalamualaikum...

Salam Ukhuwah.. Sekarang ni adalah saat saat getir untuk semua yang sedang bertungkus lumus menelaah untuk final exam. macam aku, tabiat time nak exam, emosi bercampur tolak bahagi. perlukan semangat dan kekuatan dan kefahaman dari semua orang. yelah, time macam ni, perangai aku tak terurus. nak marah kat diri sendiri, member member jadi mangsa. teruk perangai aku. :(

Jadi, apa boleh aku buat ialah BERDOA. macam yang kita tahu, DOA itu senjata. Semua orang ada, tapi tak ramai yang suka gunakannya kan. . Rasulullah S.A.W bersabda:


' Doa itu senjata orang-orang mukmin, tiang agama dan sinar cahaya langit dan bumi '


so, mari berdoa untuk diri sendiri, kawan-kawan, dan paling penting ahli keluarga. ingat, kita ni hamba yang tak punya apa-apa. dengan siapa lagi kita nak memohon dan berdoa kalau bukan kepada-Nya.




jom kita berdoa. doa diampunkan dosa dosa kita yang dah menggunung ni ha, doa diberi petunjuk dan hidayah, doa diberi kesihatan yang baik, doa dipermudahkan untuk menjawab exam, doa kesejahteraan dunia dan akhirat, doa nak jodoh pon boleh tau. teheee... gatal tiba tiba.







.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...