Thursday, July 7, 2011

mari membebel! (:

Assalamualaikum...

Salam 1Malaysia semua. okey, entri kali ni bahasa dengan perasan agak marah marah. sila baca dengan penuh gaya bebelan okey. good! jangan buang masa, jom membebel. sekarang istilah bosan sudah mula meniti di bibir time cuti. dah habis idea nak buang masa macam mana kat rumah. tapi, things yang betul betul nak buat terhalang plak dengan macam-macam hal. ni yang nak membebel nih.




bebelan 1. nak try test power bawak kereta dengan kerapnya amatlah payah. faktor, mak memang tak kasi bawak sendiri kalau tak berteman+kurang yakin. nak cari teman, semua busy. akibat, tak pro bawa kereta walau ada lesen sampai sekarang. kereta tu sampai dah bersawang tak ada orang bawak. betul! serius kereta tu bersawang. rugi, tau tak rugi??

bebelan 2. aku dah habis tunggang tungging dalam rumah. orang lain kerja cari duit poket lebih cuti-cuti nih. aku duduk umah, masak, mengembangkan badan sampai next 2 months. akak jaga kedai runcit daud sebelah rumah pon dah buhsan nengok muka aku agaknya tiap-tiap hari p kedai dia. siap tanya bila balik u, berapa lama lagi cuti, bla bla bla. jadual masak aku plak, setiap weekdays. kecuali jumaat dapat masak gether2 ngan angah. weekend turn mak masak, tak pon makan kenduri. isnin sampai jumaat hari hari pikir mau masak ape. kering idea woo. tu yang panas kalau adik2 tak puji masakan uh..

bebelan 3. laptop plak dah buat hal. kau time cuti bosan gini kau buat hal. skrin bersemut dah keluar haa. lambat plak uh. nasib baik buleh la guna sekali sekala. kalau tak, jem! bila banyak benda nak buat guna laptop, time ni lah nak rosak kan. lebih 3 tahun aku pakai kau, tak pernah kau buat gini. merajuk ke? jangan lama-lama yek. dalam kepala ni, beli baru beli baru je fikir. duit tak reti nak curi mana. susah hidup tak ada duit kan kawan kawan.

bebelan 4. kau ingat aku suka membebel ke?? sikit-sikit jek.. ihik ihik.

mengada-ngada plak dah membebel kat sini. macam masalah besar sangat je kan. orang lain lagi besar kot masalah kalau nak dibebelkan. kecoh la kau aisyah... (sape cakap gini sila angguk) jap jap, ikut suka akulah! dah tajuk entri aku ajak membebel. blog aku, bukan blog kau kau kau! haha.. tak sopannya. okay2.. sorry2.. guro2 mengada.

kadang-kadang aku rasa membebel itu bagus untuk 'mengekpreskan' ketidakpuasan hatian, kemasalahan. sama macam meluahkan perasaan. at least tak tension. jadikan orang orang berhampiran sebagai mangsa untuk mendengar bebelan anda. tapi do it in a gud way la. bagitahu dulu kat mangsa-mangsa tu yang anda nak membebel. macam yang aku selalu buat kat adik2. so, ini cara saya membebel iaitu dengan menghasilkan karya mari membebel ini dan kau sebagai mangsa. wuahahahahahaaa!!! jom membebel!






5 comments:

unconventional radical said...

da2 la membebelnye......

Nik Aisyah said...

ok..ok.. :P

핑크색의 여인 said...

update lah belog akak!:))

Nik Aisyah said...

haha.. da bersawang blog.. broadband+lappy rosak. pakej bulan ini.. update masuk u balik nanti la.. hehe.. :P

핑크색의 여인 said...

wokeh! :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...