Saturday, December 25, 2010

new one come along..

Salam...

ok.. lepas sudah seminggu bermulanya sem baru. dah sem 4, tahun 2 da aku belajar kat ukm ni. macam2 da ditempuh. suka duka.. oh oh oh... cet!!! sudah!! skema ayat. okeh mau rojer2 pe yang da jadik tuk minggu pertama ni.. lets checking2 one two three...

hmmm.., kalu last sem sibuk serabut perut kerut kerut fikir pasal subjek nak dipilih tuk didaftar. tapi, oh oh tidak lagi.. ngeh3!! sem ni agak teratur.. aku cuma daftar lagi satu subjek yang aku lupe amek dulu iaitu teknik math 2.. Yang lain da diautomatik daftarkan.. so, sem ni amek SEMBILAN subjek.. kurang SATU je dari sem lepas.. antaranya...

1) Pengurusan Industri Kimia
2) Kaedah Pemisahan
3) Kimia Polimer II
4) Termodinamik Kimia
5) Prinsip Proses Kimia
6) Pemangkinan dalam Industri
7) Makmal Teknologi Kimia II
8) Teknik Matematik II
9) Kursus Pengurusan Persatuan II

Hoho.. walopon kurang satu, tapi majornye tetap sama.. daripada 9 subjek ni, 8 major.. yang ke-9 tu je yang subjek bukan major tapi subjek ko-k. so, keberatan kepayahan subjek2 tu sama jugak cam sem lepas n aku rase lagi mencabar..

Ye, memang lagi mencabar sebab ada 2 subjek ala ala blajar pasal chemical engineering gitu. i like!!! dulu kan kan.., masa saya isi borang nak masuk u. daripada berapa banyak pilihan, semua saya pilih chemical engineering kat semua u yang ada kat malaysia ni. tapi x dapat.. xde rezeki or maybe x layak kot aku ni. so, ku kecewa hati berduka. tapi last2 dapat ukm kos teknologi kimia.. so, aku pikir pikir mcm sound tekno2 tu, agk2 cam engineer la kot. kire x la frust sgt x dpt kan.. hahaha..

mula2 masuk ukm, lalu depan fakulti kejuruteraan je, perhh.. jeles jeles.. x bley betul. rase nak jerit2 je x berpeluang nak rase jadi student engineer.. hukhukhuk.. tapi, sem ni ak blajar pasal chemical engineer. walopon intro cikai sikit jek.. nak nak plak kena beli buku tajuk dy 'Introduction To Chemical Engineer'.. sewonok woo.. feeling tu ade.. haha.. baru bace tajuk tuh.. hehe..

tapi, ape-apepon.. result yg ak dapat baru2 ni bukan la teruk sangat tapi bukan jugak suatu yang boleh dibanggakan.. sedang sedang je.. so, kena usaha lebih.. malu kat org kampung nanti. haha.. ok, doakan saye ya.. adios!!! :)



*blood pressure saye agk rendah kot. any advice???

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...