Sunday, April 18, 2010

Kita sebenarnya.....


Kita sebenarnya......


Kita sebenarnya.. ....


......lebih gembira menyambut 1 Januari daripada 1 Muharram !
......lebih tahu apa itu 14 Februari daripada 12 Rabiulawal !
......lebih membesarkan hari Sabtu dan Ahad daripada hari Jumaat !
......lebih khusyuk mendengar lagu daripada mendengar Azan !
......lebih suka lepak, tidur, tengok TV...dll daripada Solat dan mengaji !

......lebih tahu tentang artis pujaan kita daripada nama nabi-nabi Allah !
......lebih suka menyebut hello! dan hi! daripada Assalamualaikum !
......lebih suka menyanyi dangdut, rap, hip-hop...dll daripada berwirid atau bertahmid !
......lebih suka memuji manusia daripada Tuhan kita sendiri !

......lebih suka membaca majalah hiburan daripada buku-buku agama !
......lebih suka ke konsert, karaoke daripada ke ceramah agama !
......lebih suka memaki, mengumpat orang daripada memuji mereka !
......lebih suka mencarut, @#!*@!! daripada menyebut MasyaAllah !
......lebih suka kemungkaran daripada membuat kebaikan !
......lebih bangga dengan kejahilan kita daripada bersyukur dengan keimanan kita !
.......lebih cintakan dunia daripada urusan akhirat !

TETAPI bila ditanya arah tujuan kita, kita pasti akan jawab bahawa...

KITA SEBENARNYA.. ....lebih suka menuju ke Syurga daripada ke Neraka !

Layakkah kita dengan Syurga milik Allah???



WALLAHHUALLAM


Astagfirullahal 'adzim, ampunilah dosa kami ya Allah.. tutupi aib kami.... betapa selama ini kami mudah tergelincir dalam dosa namun tak bersegera memohon ampun kepada-Mu.


Aminnn.....


Monday, April 5, 2010

Situasi.. :)


Hari ni.. setelah terperasan dompet da kering dgn duit n terpaksa tebalkan muka yg x brp cun ni mmnjam duit rumate ksygn, akhirnya buat kali ptame bangun awal pagi iaitu kul 10 tuk p cucuks duit di pusan... haishhh...

bgn3.., pakse mate yg berat bkak, capai bakul mandi yg hampir semua isi2 spt ubat gigi, sabun, syampoo habis (da nk abes sem kn..), p la jalan smbil ushar skeliling tkot ad monyet.. smenjak 2 menjak ni, slalu je monyet2 tu bgn awl pg dr ak cari breakfast kat tong2 sisa ktorg.. geram btol!! spoil je mood tdow..

pas mndi, tggu msg dr big boss (aien) tuk trun k pusan.. smbil2 kumpulkn baju2 yg da agk2 2 mggu x bsuh.. ade la pnuh 1 bakul besar n 1 baldi.. sket je tu.. tp x bsoh lg.., tggu sok pg plk kot2 ad lg bju yg nk sumbang kat bkul2 tu..

kat2 kul 12.. aien msg : 'jom2, next station, pusan'.. ak pon dgn bgegas bsiap.. mmilih bju 1 hal sbb sume da duk kat dlm bakul n baldi td.. haishh.. runsing2..

smpi pusan, shoping!! pe?? ingt pusan brg x mhl ke? mhl dowh.. abis 1/4 dr duit ak cucuks.. n guess tmpt pe pling rmi org kunjung time stdy week?? tempat jual pen2, pensel or alat2 tulis kate 'am'nya.. haha.. time2 ni la bru rmi yg baru nk beli pen n lain2.. xpe2.., at least ad preparation tuk exam.. korg ad?


pen yg dbeli.. saje nk tunjuk.. :P


balik blik pas mluangkan mse mkn2, bork2 bsame rakan2 ksygn d cafe.., stdy time (pling liat nk wat).. tp, mesti stdy, sbb ak xbley prepare byk peluru tuk tembak time bperang t.. akibatnye.., kesian blik, serabut gler.. ak x bley nk beri lynan istmewa kat blik ak mggu ni.. mntk maap.. n irealise how ugly my room in stdy week.., espclly meja.. aiyooohhh..


meja saye yg sgt 'kemas'.. :P



notice board yg pnoh ngan notes perhiasan..lalala~~



katil yg sengaja dsepahkan supaye xde feel nk tdow.. (auta)


n.. somehow, walopon ak sgt btuah kerana dkurniakn 2 mggu stdy weeks, tp mlgnye, i'm still not appreciate it n plus keep wasting d time.. myesal x gne.. hambeekkk ko aisyah!! lg bberape kerat ari lg tnggl sblm exam.. cmno??

justeru, saye dsini mmhon semua2 yg sayang saye.. plesssss!!!! doakn saye... i dont want banana fruit 2 times.. saye akn lbih berusaha... chaiyok2 aisyah!!!! :) chawww!!!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...